La multi ani!

La multi ani tuturor romanilor care se simt romani si care primesc cu caldura aceasta urare! Pentru toti ceilalți vor exista poze putin mai jos sau butonul X.

De cand eram mica am fost fascinata de istorie, de ceea ce s-a intamplat si de evenimentele care au condus către Romania de astazi. Bine, nu chiar cea de astazi.. Nu ce e pe la Antena 3, dar nu transform articolul acesta intr-unul politic.

Astazi de dimineata am fost la parada si am sa fiu sincera cu toata lumea. In timp ce mergeam către locul unde începea parada am vazut televiziunile, si reporteritele disperate care alergau dupa oameni sa le scoată cateva cuvinte, ca sa avem ce vedea dupa la tv. M-am gandit ce ar putea sa ma întrebe daca ar veni la mine si bineinteles, m-am gandit si eu ce as putea sa ii raspund. Primele doua întrebări care mi-au venit in minte au fost previzibilele „Ce sarbatorim astazi?” si „De ce ati venit la parada (pe frigul asta)?” Prima întrebare mi-o doream pentru ca ma doare sufletul si simt cum imi zgârie bucățică de creier de fiecare data cand aud Răspunsuri a la Prahova TV. Dragii mei, este INADMISIBIL sa nu stii macar de ziua țării tale, ce naiba s-a intamplat. Te gândești asa un pic? Ce se intampla cand e ziua de naștere a cuiva. Indiciu: de nastere! A luat fiinta, cu alte cuvinte. Ceea ce inseamna ca si Romania a luat nastere pe 1 Decembrie. 1918. E si statie de metrou, deci puteti tine minte. De ce atunci? Pentru ca a avut loc Marea Unire. Daca e mare, inseamna ca Transilvania s-a unit cu Regatul României (daca e greu sa Ținem minte si teritoriile Banat, Crisana, Maramureș).

Revenind la a doua întrebare, motivul pentru care am venit eu la parada este simplu: cand eram mica, ma duceam mereu cu bunicul sau cu tati, si pentru ca imi e foarte dor de perioada aceea, am vrut sa retraiesc cat se poate sentimentul de atunci.

Pentru ca Arcul de Triumf este in renovare, anul acesta parada s-a desfășurat in Piata Constituției (un alt motiv pentru care m-am dus, pentru ca locuiesc in zona). Stiam ca traficul va fi oprit dar nu stiam ca transportul in comun, mai ales tramvaiul nu va funcționa, in schimb un autobuz improvizat pe aceeasi ruta, da. Ok, in tramvai erau puse afise care anuntau ca din zona Progresul/Liberty Center va duce către Piata Unirii autobuzul 632, care avea ca ruta Trafic Greu-Viilor-11 Iunie – Unirii. Autobuzul bineinteles FULL. Full de: bătrâni care sincer, ar fi trebuit sa stea acasa, părinți inconștienti si adolescenti ignoranti care profitau de ziua libera de la scoala.
Sfaturi:
• bătrâneii care vor sa participe la astfel de manifestări sa isi găsească macar însoțitor pentru ca nimeni nu va sta 5 ore sa se urce ei in autobuz si cei de 13-15 ani nu le vor ceda locul in autobuz sau vor face liniște.
• părinții inconștienti sunt cei mai multi! In primul Rand!!! Nu veni cu Bebelușul, in cărucior, la o parada unde se calcă in picioare sute de oameni pentru ca oricât ar vrea sa nu te lovească, acel cărucior NU SE VEDE!
Iar pentru părinții care merg in aglomeratie, cu copii de 1-5 ani, la urcare si coborâre, TREBUIE sa ii luați in brate! Sunt mici, nu se pot misca prea repede, Îmbrăcați de iarna săracii, pe niste scări Înghețate! Si cad, si oamenii se grăbesc, calcă pe ei, ei plang, dumneavoastra urlati la ei si incepe scandalul. Si eu am fost copil si mergeam cu ai mei cu tramvai, metrou, autobuz dar aveau grija de mine sa nu ma duc ca tampita pe sinele tramvaiului sau sa cobor singura in strada!

La parada a fost jalnic, nu din cauza vremii, a nins chiar frumos la un moment dat dar organizarea a lasat de dorit. Nu erau locuri amenajate pentru romanii care vroiau sa vada comorile țării lor, pentru romanii care au votat schimbarea si care au iesit din nou, in strada, de drag de data asta. Dupa ce aseara a picat partea albastra a drapelului, sa nu pui tu un ecran sa vada toata lumea?! Serios acum, am 1,80 înălțime deci mereu am prins toate fazele din orice defilare sau manifestatie dar acum, ce sa vad daca jandarmii ne-au dat afara de pe spațiul unde ar fi trebuit sa stea oamenii sa vada, nu mașinile lor parcate..

In fine, ce am vazut, a fost frumos, ca de fiecare data.. Cum a fost pe langa, vedeti si dvs:

IMG_7109.JPG

IMG_7110.JPG

IMG_7108.JPG

IMG_7111.JPG

IMG_7113.JPG

IMG_7112.JPG

IMG_7115.JPG

IMG_7116.JPG

Iată-ne si pe noi:

IMG_7084.JPG

IMG_7083.JPG

IMG_7088.JPG

IMG_7086.JPG

Am si filmulețe dragute, le voi posta ulterior, acum va scriu de pe telefon si e mai greu. Ca sa termin povestea, la întoarcere, in acelasi autobuz, unei femei i s-a facut rau iar șoferul nu a vrut sa oprească si sa deschidă usa desi fratele mai mic al fetei, urla cu disperare, impreuna cu jumătate de autobuz către șofer sa deschidă usa care nu vroia, raspunsul fiind „nu vreau, nu e statie, ma doare in **** de sorta” 🙂

La multi ani, Românie…!

Un gând despre “La multi ani!

Lasă un răspuns

