Cum organizezi o sedinta foto?

Trebuie sa incep prin a va multumi pentru cuvintele frumoase pe care mi le-ati spus dupa ce am scris articolul despre tot ce inseamna meseria de machior/make-up artist, am primit sute de mesaje de la voi, intrebari care mai de care mai interesante, si mi-am dat seama ca un singur articol, fie el si foarte lung, nu este suficient pentru a cuprinde tot ce vreau sa va spun si ce aveti nevoie sa stiti.

Urmatorul pas la care am facut referire, pe langa practica incontinuu si acceptarea clientelor, este crearea unui portofoliu (nu vorbim aici despre book-ul profesional, acela vine poate si in cativa ani!) unde potentialele cliente sa vada care este stilul dumneavoastra si ce tipuri de machiaj ii puteti oferi.

Retelele sociale sunt astazi elementul cel mai important cand vine vorba de promovarea serviciilor. Informatia circula atat de repede incat in cateva secunda un anunt poate fi deja invechit, de aceea trebuie sa fiti non-stop activi, membri in cat mai multe grupuri de profil (si nu numai), postari cat mai multe si cat mai dese, dar pentru rezultate optime aveti nevoie in primul rand de POZE PERSONALE – nu cumva sa incepeti sa postati fotografii cu machiaje luate de pe Pinterest/ We heart it/ Tumblr sau pagini ale altor MUA fara sa precizati sursa si autorul sau daca nu le cunoasteti sa specificati faptul ca este poza de inspiratie. Atentie! Nici faptul ca nu puneti nicio descriere nu este ok, pentru ca cineva poate intelege ca dvs ati realizat acel machiaj!

Pe langa faptul ca este necesar ca pozele sa fie personale, ar fi de preferat ca acestea sa fie profesionale.  Nu spune nimeni sa aveti doar poze profesionale, pentru ca asta se realizeaza in timp insa este ideal sa realizati cateva sedinte foto pe an. Puteti sa le alegeti sezonier, iar la interval de 3-4 luni nu este chiar mult deloc.

Ok, ok. Stiti deja asta, dar o sa ma intrebati cum puteti beneficia de o sedinta foto profesionala. Am sa va povestesc cum am procedat eu. Una dintre prietenele mele este pasionata de fotografie, detinea aparate profesionale si faceam poze la mine in balcon 🙂 Sa nu aud scuza nu am loc, nu e lumina, nu am prietena fotograf, etc. In cazul meu, pentru ca o aveam pe ea care ma ajuta cand aveam noi chef sa ne pozam, a fost un avantaj. Pentru poze la machiaj unde ele sunt tip portret sau close-up pe machiaj, nu aveti nevoie de prea mult spatiu, ci de un fundal cat de cat simplu (o bucatica de perete gol) si lumina zilei cat se poate de clara (fara obiecte in fata modelului, ca sa nu se creeze umbre), inspiratie si atat!

Cand m-am apucat eu nu exista aceasta piata atat de dezvoltata dar in timpul scolii am aflat foarte multe secrete (de aceea este bine sa faceti un curs de specialitate unde trebuie, pentru ca pe langa machiaj invatati si cum sa exploatati tehnicile astfel incat sa ajungeti sa faceti banuti – pentru produse 🙂 – ). Probabil ati auzit de barter si TFCD si as vrea sa va explic aceste concepte pentru ca am intalnit foarte multe persoane care nu stiu ce inseamna. Sistemul de plata barter sau TFCD (time for cd) este un schimb de servicii de valoare egala si anume: in cazul unei sedinte foto TFCD nici fotograful, nici make-up artistul, nici modelul nu este platit de catre nimeni. Acestia formeaza o echipa, care se ajuta reciproc la promovare fiind la inceput de drum. Make-up artistul are nevoie de fotografii si model pentru a-si promova serviciile, fotograful are nevoie de subiect si make-up pentru a-si promova serviciile, iar modelul are nevoie de un look impecabil si fotografii care sa o puna in valoare pentru a-si creea un book, si uite asa toate partile sunt multumite si in castig.

Nu va faceti griji daca nu aveti prieteni/cunostinte care nu lucreaza sau au ca hobby unul din domeniile de care aveti nevoie, acum sunt nenumarate grupuri pe Facebook, unde dvs postati anuntul (am nevoie de model, hairstylist, fotograf, stiliist, studio etc), orasul din care sunteti si dupa ce veti primi raspunsuri de la persoane interesate (credeti-ma, veti primi multe!) formati echipa si va puneti de acord in ceea ce priveste restul detaliilor: perioada, loc, concept, etc.

Cateva dintre aceste grupuri sunt:

TFCD Models – https://www.facebook.com/groups/TFCDMODELS/

TFCD Projects – https://www.facebook.com/groups/184665551688325/

TFCD Romania – https://www.facebook.com/groups/TFCDRomania/

TFCD Bucuresti – https://www.facebook.com/groups/tfcdbucuresti/

Si exista grup TFCD pentru fiecare oras mare, va spun sigur, trebuie doar sa cautati si sa va imprieteniti cu persoane care va pot ajuta dar pe care, la randul dumneavoastra, sa le puteti ajuta. Atentie! Dupa ce ati ales sa va formati o astfel de echipa, de produsul final trebuie sa beneficieze toti membrii. Au fost cazuri in care mua si modelul, nu au mai primit pozele de la fotograf, cazuri in care modelul nu si-a dat acordul de a fi publicate fotografiile si puteti avea probleme legale (! de aceea va sfatuiesc sa va descarcati un model de contract in care partile isi dau acordul de a fi folosite fotografiile in scop publicitar). Asa ca trebuie sa va asumati un mic risc dar sa mergeti cu incredere, pentru ca oamenii de joasa speta au inceput sa dispara din astfel de grupuri si domenii pentru ca au fost imediat reclamati. Un alt aspect foarte important, valabil pentru oricare membru al acestei echipe: nu va asumati tot meritul! Am vazut cazuri de toate felurile dar nu este ok sa va considerati cel mai tare din parcare, cel mai bun, nu spuneti niciodata modelului sau fotografului ca fara munca dvs nu ar fi iesit totul bine pentru ca nu este adevarat! Fara niciunul dintre membrii nu ar fi iesit nimic! Fiecare are meritul sau in egala masura fie ca este vorba de 3 oameni fie ca este o echipa de 15 oameni! O sa vedeti in sedintele mari ca exista pe langa fotograf si asistent/asisteni de fotograf, pe langa dvs ca MUA, la fel asistent sau asistenti, hairstylist si ajutorul sau, stilist sau chiar mai multi, care au si ei meritul lor in egala masura chiar daca poate poarta titulatura de asistent!

Vreau tare mult sa aud parerile voastre despre sistemul acesta, daca ati organizat o astfel de sedinta foto sau daca acum ati prins curajul necesar!

Siiii inca ceva, pentru ca perioada postului este mai libera, as vrea sa organizez din nou cursuri de automachiaj si workshop-uri scurte, de o zi, pe o anumita tematica. Daca sunt printre voi persoane interesate sau care isi doresc atingerea unei anumite teme, va astept cu mare drag!

PS: nu ma laud, sunt doar incantata si vreau sa impartasesc cu voi prima mea aparitie intr-o revista de specialitate din Romania!1622082_10153125767804082_8740807269012082039_n

1509668_10153125768754082_5195593360270119020_n

Multumesc din nou echipei mele mici, fara de care nu ar fi iesit un rezultat asa grozav! Revista o puteti gasi in reteaua Inmedio la pretul de 29 lei si chiar este o editie reusita, cu articole interesante!

2 gânduri despre “Cum organizezi o sedinta foto?

  1. Mi se pare normal sa iei parte la proiecte barter/TFCD atata timp cat ai nevoie pentru portofoliu. Si eu am facut mult barter si inca fac, pentru ca de acolo mi-au venit alte oportunitati. Am avut si sedinte platite si am ajuns sa fac parte din echipa de makeup artisti de la Feeric Fashion Days. Am auzit si eu diverse discutii pe la anumite persoane, care considera TFCD-ul pierdere de timp, ei bine nu este deloc asa. Din contra, pentru cele care nu isi dau seama va ajuta extraordinar de mult. Eu iau parte cu drag la aceste sedinte foto si acum si ma bucur sa cunosc persoane noi.

    Apreciat de 2 persoane

  2. si eu am lucrat in sistem TFCD, pana am ajuns la concluzia ca muncesc de pomana pentru fotograful nu era serios si nu-mi dadea fotografiile :)) Asta nu inseamna ca daca unul a fost neserios sunt toti. Am mai lucrat ulterior cu oameni corecti, sau am avut sansa sa primesc foto profesionale de la festivalele de moda la care am fost invitata sa machiez. De la Infofashion Romania am o groaza de poze bune, pe care le-am procurat instantaneu, desi culmea, fotograful de le eveniment, era chiar neseriosul care nu-mi daduse pozele de la TCFD. Ulterior mi-am luat un aparat semi-profesional cu care ma inteleg destul de bine. Asadar, pana la aparat, te mananca sfintii, TCFD e sfant!

    Apreciază

Lasă un răspuns

